سبد خرید و سفارشات
هرگز نمي توان با آدمهاي کوچک کارهاي بزرگ انجام داد - سيسرون

گروه محصولات فروشگاه



دوره ها


به زودی

مهارتهای تصمیم‌گیری
  به زودی


تصمیم‌گیری هنر و شاخص مهمی برای شناخت رشد عقلی، عاطفی، اجتماعی و روانی افراد می‌باشد. کسانی که به چنین رشدی نرسیده باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که اجازه دهند دیگران برای آنان تصمیم‌گیری کنند.

 

‌تصمیم‌گیری بخش مهمّی از زندگی را تشکیل می‌‌دهد، ما در هر روز، بارها مجبور به تصمیم‌گیری‌های کوچک و بزرگ هستیم. مانند: کجا برویم؟ چه بخوریم؟ چه لباسی را بخریم؟ با فلانی چگونه حرف بزنیم؟ به چه کسی رای بدهیم؟ هنگام عصبانیت چه بکنیم؟ چه شغلی، دوستی و یا همسری را انتخاب کنیم؟ و ... .

تصمیمات، زندگی ما را شکل می‌دهد، ما از طریق انتخاب‌ها و تصمیم‌هایمان قدرت می‌گیریم. درواقع تصمیم‌گیری، قضاوت و انتخاب بین دو یا چند چیز و یا راه حل است که هرکس در زندگی شخصی و محیط کار و اجتماع خود با هر مقام و مسوولیتی که باشد انجام می‌دهد و گاه می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد. تصمیم‌گیری نشانه‌ی رشد و بلوغ و مسئولیت پذیری افراد است. تصمیم‌گیری درست و سنجیده موجب شادی و احساس موفقیت در فرد شده و سازگاری و اعتماد به نفس او را افزایش می‌دهد و این حالت نه تنها در تصمیم‌گیرنده، بلکه در اطرافیانش اثر مثبت گذاشته و بهداشت روانی فرد و اعضای خانواده را تامین می‌کند.

 اکثر تصمیم ها اهمیت زیادی بر سرنوشت افراد دارند و چه بسا تعلل در شناخت راههای تصمیم گیری بهتر، عواقب جبران ناپذیری را برای فرد به دنبال داشته باشد. بنابراین شناخت نحوه بررسی گزینه‌های مختلف به هنگام تصمیم‌گیری و چگونگی تحلیل ابعاد مختلف یک تصمیم و پیامدهای آن، از اهمیت بالایی برخوردار است. دراین دوره با مجموعه‌ای از مهارتهای بررسی تصمیم‌های مختلف و مقایسه راهکارهای مختلف برای انتخاب بهترین گزینه، آشنا خواهید شد.

 

هزينه دوره: 50000 ریال

گروه هدف دوره:عمومی

امكانات دوره: متن، فلش، صدا، پیش آزمون، پس آزمون، تکلیف