سبد خرید و سفارشات
انسان آن قدر وقت ندارد كه نيمي از عمرش را صرف نزاع و ستيزه كند - لرد آوي بوري

گروه محصولات فروشگاه



دوره ها


به زودی

تفكر خلاق
  دوره ها


خلاقیت به عنوان توانائی تولید پی آمدهای ارزشمند به شیوه ای نو و بدیع، مبحث گسترده ای است. افراد خلاق صرفاً به شیوۀ نو و بدیع فعالیت نمی کنند، بلکه پی آمد رفتارشان نیز مناسب و سودمند است. خلاقيت اگر عملي را به دنبال نداشته باشد بي‌حاصل است. ايده‌ها را بايد ارزيابي كرد، بهبود بخشيد، جلا داد و عرضه كرد تا ارزشمند شوند. این گونه به نظر می رسد که وجود هوش برای خلاقیّت لازم و ضروری است. به این معنی که داشتن بهره هوشي (IQ) 120 یا بالاتر در افراد خلاق مفید فایده است. با این وجود، هوش بالا، وجود تفکر خلاق را تضمین نمی‌کند. همچنین، اندازه‌گیری خلاقیّت برخلاف هوش بسیار مشکل است. نه به این خاطر که نمی توانیم خلاقیّت را تعریف کنیم، بلکه از این جهت که خلاقیّت در همه یکنواخت و همسان نیست.

غالباً تنها تفاوت ميان افراد خلاق و غير خلاق در خودشناسي است. افراد خلاق خود را خلاق مي‌بينند و آزادي براي خلاقيت را به خود مي‌دهند. افراد غير خلاق در مورد خلاقيت نمي‌انديشند و به خودشان فرصت پديد آوردن چيز تازه‌اي را نمي‌دهند. خلاق بودن ممكن است فقط به معناي آن باشد كه به خودتان فرصت كافي بدهيد تا يك گام به عقب برداريد و از خود بپرسيد آيا براي انجام اين كار راه بهتري هم هست؟! آيا توانايي اين را داريد كه مشكلات را به چشم فرصت‌هايي براي بهبود ببينيد؟

در اين مجموعه با ابزارها و تكنيكهاي ساده اما كاربردي آشنا مي‌شويد كه جهت ابداع راه حل‌هاي خلاقانه و ابتكاري براي مشكلات و تشخيص فرصت‌هايي كه در حالات ديگر ممكن بود آنها را از دست بدهيد، راهنماي ارزشمندي برايتان خواهد بود.

هزينه دوره: 50000 ریال

گروه هدف دوره:عمومی

امكانات دوره: متن، فلش، صدا، پس آزمون، تکلیف 

فهرست مطالب دوره

 

ورود به دوره